بازتاب تساوی ایران و عربستان

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی شبکه خبر ، به نوشته سایت گل ، عملکرد تیم ایران در نیمه دوم بهبود قابل توجهی یافت و این تیم پاداش تلاش هایش را گرفت.

مفسر شبکه دبی اسپورت با تمجید از قدرت بدنی بالای بازیکنان ایران گفت ، اینکه تیم ملی ایران را با زدن یک گل در نیمه اول بازنده دیدار با عربستان یا دیگر حریفان آسیایی به حساب بیاوریم فقط یک خیال است ، مسابقه فوتبال 90 دقیقه است و ایران در وقت مناسب با استفاده از ضربه سر یک بازیکن حرفه‌ای که در لیگ اسپانیا توپ می زند آرزوی سعودی ها را برای کسب برد در این بازی بر باد داد.

روزنامه المدینه عربستان به نقل از سعد الحرثی زننده تک گل عربستان در بازی دیشب عنوان کرد ناصر الجوهر ، ما را از ضربات کناری به سبب قامت بلند بازیکنان ایران و استفاده آنها هشدار داده بود ولی ایرانی ها کار خود را انجام دادند.

این روزنامه با اشاره به اینکه سرمربی تیم ایران به روش های الجوهر کاملا آشنا بود، نوشت : ایرانیان جریان بازی را در نیمه دوم به نفع خود تغییر دادند و به آنچه در پی آن بودند دست یافتند.

روزنامه الوطن چاپ عربستان هم گل دقایق پایانی تیم ملی فوتبال کشورمان برابر تیم ملی عربستان در ریاض را زنگ خطری برای این تیم در ادامه رقابت های مقدماتی راهیابی به جام جهانی 2010 آفریقای جنوبی قلمداد کرد و نوشت در پایان بازی ، ناصر الجوهر سرمربی تیم ملی عربستان به قدرت تکنیکی و بدنی تیم ملی ایران و تجربه حرفه ای بالای آن اعتراف کرد.

روزنامه عَکاظ در این باره نوشت : همه منتقدان فوتبال در عربستان اعتقاد دارند که تعویض های نابجای سرمربی عربستان در نیمه دوم و در مقابل تعویض های کارساز دایی سرمربی ایران عامل از دست رفتن برد عربستان و تقسیم امتیازات بین دو تیم بود.

گزارشگر تلویزیون عربستان هم که دیشب در طی بازی تیم های ایران و عربستان ، در حالی که در نیمه‌ نخست به دفعات از پیروزی قطعی تیم عربستان با تعداد گل های زیاد سخن می گفت ، با آغاز فشار ایران بر دروازه عربستان در نیمه دوم لحن ملایم تری گرفت و در 20 دقیقه پایانی مسابقه برای نجات تیم ملی عربستان از زیر فشارهای تیم ملی ایران ، دست به دعا برداشت. 
 
سایت AFC هم در جستاری خبری چنین تیتر زد : " نجات ایران با گل دیرهنگام جواد نکونام "

پایگاه خبری فوتبال آسیا در این گزارش به بازی دیشب تیم های ایران و عربستان در ورزشگاه ملک فهد ریاض اشاره کرده و آورده است : سید مهدی رحمتی دروازه بان تیم ملی در نیمه اول و در دقیقه 30 دروازه اش باز شد تا میزبان با برتری به رختکن برود. سعد الحرثی در حالی توپ ارسالی از سمت راست را به تور ایران چسباند که او در میان مدافعان ایران آزاد بود و برای زدن گل خود تنها به یک بغل پا نیاز داشت.

در ادامه این گزارش آمده است: با شروع نیمه دوم فشار تیم ایران رفته رفته بیشتر شد هر چند عربستانی ها همچنان در زدن گل دوم خطرناک نشان می دادند. هر دو تیم برای حفظ برتری در جریان بازی دست به تعویض زدند که آمدن یاسر القحطانی بازیکن سال 2007 آسیا چهره سعودی ها را تهاجمی تر کرد. دایی نیز با آوردن رسول خطیبی و مجتبی جباری سعی کرد فعالیت خط حمله را بیشتر کند و خلاقیت خط هافبک را بالا ببرد.

در خاتمه گزارش پایگاه خبری فوتبال آسیا آورده شده است: " اما در نهایت این جواد نکونام بود که در دقیقه 83 و در فضای خالی نزدیک به تیر دو با ضربه سر بازی را به تساوی کشاند تا کار با نتیجه یک - یک به پایان برسد".

ایران در بازی بعدی این مرحله که 20 شهریور برگزار می شود استراحت خواهد داشت و کره شمالی دومین حریف تیم ملی ایران خواهد بود که روز 15 اکتبر در ورزشگاه آزادی حاضر خواهد شد.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد